Katy ISD STEAM Center
Robotics
Location: Katy, TX, US
Authors: Stantec (SHW Group)
Luis Ayala, AIA
Tracy Eich, AIA
Matt Gvist, AIA
Jennifer Henrickson, AIA
Taryn Kinney, AIA
Raul Piñol, AIA
Laura Sachtleben, AIA
Rachael Schneider
Michael Todd
Photography: Luis Ayala, AIA
Date: February 2015
Area: 24.000SF
Remember the movie Real Steel, where a cute kid and his boxer dad, built a robot that fights imitating human moves?
This project is designed to host this activity. Well, sort of...
Katy independent school district in Houston suburbia, has one of the highest growing rates in the nation. One of their specialty programs is robotics, where students design, build and compete with their robots on national and even world championships.
Robots are designed to perform different tasks, remotely commanded by its creators, they are to throw discs or balls to specific targets, competing against time and their opponents in the arena.
Game rules and robots change every year, hence the building design had to be flexible and utilitarian.
A very simple plan, with individual workshops for different teams, pivoting around a central high-bay-arena area, where robots compete and train.
Time and tight budget constraints influenced design and tectonics decisions, taking cues from suburbia workshops on building methods and materiality but providing ample daylight and a ludic space character, appropriate for learning teenagers.
A small and simple building but with great aspirations to form careers through play and curiosity.
Se acuerdan de la futurista película Real Steel, donde un niño y su padre boxeador construyen un robot que pelea imitando los movimientos de sus humanos?
Este proyecto es diseñado para albergar esta actividad. Bueno, más o menos...
Katy ISD es un distrito escolar en las afueras de Houston, uno de los distritos con más crecimiento en el país. Uno de sus programas especiales es el de robótica, donde estudiantes diseñan, construyen y compiten con sus robots en torneos nacionales y hasta mundiales. Los robots son diseñados para cumplir distintas tareas, comandados remotamente por sus creadores, tienen que lanzar pelotas o discos a blancos específicos, compitiendo contra el tiempo y los otros robots en la arena.
Las reglas del juego y los diseños de los robots cambian todos los años, por ende el diseño del edificio debía ser flexible y utilitario.
Una planta sencilla que se concentra en el área de competencia y entrenamiento, rodeado por aulas de diseño y taller independiente para cada equipo.
Presupuestos y tiempos de ejecución ajustados influyen en decisiones de diseño y tectónica, tomando los talleres de los suburbios como modelo, a la vez incluyendo luz natural y un carácter lúdico al espacio apropiado para la enseñanza de adolescentes.
Un edificio sencillo y pequeño, pero con grandes aspiraciones de formar profesionales a través del juego y la curiosidad.